Babette van Veen reageert voor het eerst op overlijden van ex-man Bas Westerweel

BNers
maandag, 18 mei 2026 om 18:17
Babette32
Een paar dagen geleden overleed presentator Bas Westerweel in zijn slaap. Zijn ex-vrouw Babette van Veen, die twee zoons heeft met Bas, laat nu voor het eerst van zich horen.
Afgelopen zaterdag kwam het verdrietige nieuws naar buiten dat Westerweel op 62-jarige leeftijd in zijn slaap was overleden. En dag voor zijn 63e verjaardag.
De presentator was jarenlang, van 1998 tot en met 2010, getrouwd met actrice Babette van Veen, die je natuurlijk kunt kennen als 'Linda' uit de soapserie Goede Tijden, Slechte Tijden. De twee kregen samen twee zoons: Silvijn en Sebastiaan.
Tot dusver had Babette nog geen publiekelijke reactie gegeven op het verdrietige nieuws. Nu laat ze via Instagram van zich horen.
Dat doet ze op de Instagramaccount van de Ademnood-concerten, een pagina die ze samen beheert met Katje Schuurman.
Babette schrijft: ''Ook op dit profiel krijgen we veel lieve berichten na het nieuws dat Bas Westerweel is overleden. Die zie ik en die doen me goed. Dank julie wel hiervoor.''

'Leven vieren'

Haar twee zoons zijn met het overlijden van Bas hun vader verloren. Babette schrijft dan ook dat haar focus momenteel bij het welzijn van haar kinderen ligt.
Toch sluit ze het bericht af met een hoopvolle boodschap: ''Binnenkort gaan we het leven weer extra hard vieren.''
Babette

Schok

Het plotselinge overlijden komt als een enorme schok voor nabestaanden, collega's en vrienden. In een verklaring schrijft de familie dat het overlijden onverwacht was, ondanks dat Westerweel al geruime tijd kampte met hartproblemen.
''Als familie willen we voorlopig geen persvragen beantwoorden, zodat we ons kunnen richten op het verwerken van dit grote verlies.''

Hartproblemen

Negen jaar geleden was Westerveel op een voetbalveld, toen hij een hartinfarct kreeg. Daardoor moest hij liefst vijf bypassoperaties ondergaan.
Twee jaar geleden zat hij in de auto toen hij flauwviel achter het stuur. Later bleek dat dit niets te maken had met hartproblemen. Zelf zei hij toen:
''Toen ik bijkwam, zat ik tegen de vangrail aan terwijl de auto's aan me voorbijraasden. Hoewel ik geen infarct had gehad, hebben ze in het ziekenhuis een ICD-kastje onder de huid geplaatst.''

NET BINNEN

Nigel

Nigel de Jong neemt moeilijk besluit na overlijden vader

jun 15, 18:33

Nigel de Jong heeft een loodzwaar besluit genomen na het overlijden van zijn vader. De KNVB meldt dat de directeur topvoetbal na overleg met zijn familie heeft besloten om niet terug naar Nederland te...

Scoot

Vrouw in scootmobiel veroorzaakt ongeval in wielerwedstrijd

jun 15, 17:09

Een ongelooflijke gebeurtenis tijdens de Saarland Trofeo in Duitsland. Terwijl talloze wielrenners zich de longen uit hun lijf fietsten, kwam er opeens een dame op leeftijd in een scootmobiel het pelo...

Orajze

De Oranjezomer-kijkers niet te spreken over gast: ''Wegwezen''

jun 15, 15:59

Nicky van der Gijp, de zoon van VI-coryfee René van der Gijp, krijgt bakken met kritiek nadat hij gister bij De Oranjezomer te zien was. Kijkers vragen nu al of Nicky niet meer uitgenodigd kan worden...

Mt

Matthijs de Ligt heeft een nieuwe vriendin en dat is een hele bekende

jun 15, 14:07

Matthijs de Ligt viel door een operatie aan zijn rug af voor het WK in de Verenigde Staten, maar zit zo te zien niet (meer) bij de pakken neer. De verdediger is gespot in het gezelschap van een bloedm...

Loading