Emma Kok (16) deelt verdrietig nieuws: ''Ik ben weer afgezwakt''

BNers
zondag, 05 januari 2025 om 21:15
emma kok1
Emma Kok maakte gisteren haar opwachting bij Disney in Concert. De inmiddels wereldster heeft het ontzettend naar haar zin gehad, maar komt vandaag met droevig nieuws. Kok (16) is ziek, en het gaat niet goed met haar: ''Ik ben weer een beetje afgezwakt.''

Emma Kok ziek

De hele wereld ligt inmiddels aan de voeten van de pas 16-jarige Emma Kok. Sinds ze in 2023 verscheen op het podium bij André Rieu en daar haar versie van het nummer Voilà zong, is ze een megaster. En dat is volkomen terecht. Onderstaande video is meer dan 80 (!) miljoen keer bekeken.
(Tekst gaat verder onder de video)
Zelden zorgde een destijds 15-jarige zangeres voor tranen bij aanwezigen. Ze kreeg het zelfs voor elkaar dat mensen 'reactievideo's' maakten op YouTube, waarin menigeen in tranen uitbarste. Hoe Emma zingt is simpelweg geweldig.
Helaas kent haar leven ook een schaduwkant. Ze kampt al sinds haar geboorte met Gastroparese. Haar maag werkt daardoor niet zoals het zou moeten en Kok krijgt haar voedsel binnen via een slangetje.
Even lekker naar de snackbar of een pizza eten zit er verdrietig genoeg niet in voor de zangeres, die dus vaak alleen vloeibaar eten kan verdragen.
De sonde waarmee ze eten binnenkrijgt, is al meermaals lek geweest. Dat zorgde ervoor dat ze enkele keren in het ziekenhuis belandde.
In december vorige maand gaf Kok een interview aan de NOS. Hierin vertelde ze dat het niet goed met haar gaat. ''Op dit moment gaat het heel slecht met me. Wat mij dan heel erg helpt is het zingen. En de vrijheid die ik daarbij voel.''

Weer afgezwakt

Vandaag heeft Emma aan Shownieuws verteld dat het nog steeds niet goed met haar gaat. Sterker nog: ''Nu ben ik weer een beetje afgezwakt met m'n ziekte, dus da's een beetje jammer. Als het een goede periode is, dan kan ik een klein beetje eten.''
''Nu kan dat helaas niet'', vervolgt Emma. ''Ik zei vanmiddag nog tegen mama: 'Ik ben écht blij dat het (Disney in Concert, red.) weer begonnen is'.'' Muziek is volgens Emma dan ook ''het grootste medicijn''.
Laten we Emma overladen met lieve reacties ❤️

NET BINNEN

Kermis

Kermismedewerker (27) overleden bij arbeidsongeval

jun 24, 19:03

Bij een heftig arbeidsongeval in het Belgische Eupen is een kermisuitbater overleden. De man is door een attractie verpletterd toen hij bezig was met het demonteren. Dat meldt Het Laatste Nieuws nadat...

ChatGPT Image Jun 24, 2026, 05_50_52 PM

Dit is het best verkochte Action product tegen de hitte

jun 24, 17:04

De dagen zijn aangebroken waar we er allemaal mee te maken hebben: nu het kwik ruim boven de 30 graden is geschoten verandert je slaapkamer in een sauna en je woonkamer in een broeikas. Je zet de ram...

Ambulance

Drama in Griekenland: Nederlands meisje dood gevonden

jun 24, 16:26

Een vreselijk drama in Griekenland. Op het eiland Kos is een 18-jarige Nederlandse vrouw levenloos in haar appartement gevonden. Dat meldt De Telegraaf. Volgens De Telegraaf, dat zich baseert op lokal...

hitte

KNMI schaalt op en waarschuwt voor wat er komen gaat

jun 24, 15:10

Het KNMI heeft zojuist een update gegeven over de weersverwachting van morge, Code Oranje, dat voor negen van de twaalf provincies was afgegeven, geldt vanaf morgen ook Drenthe, Friesland en Groningen...

Loading