Emma Kok (16) deelt verdrietig nieuws: ''Ik ben weer afgezwakt''

BNers
zondag, 05 januari 2025 om 21:15
emma kok1
Emma Kok maakte gisteren haar opwachting bij Disney in Concert. De inmiddels wereldster heeft het ontzettend naar haar zin gehad, maar komt vandaag met droevig nieuws. Kok (16) is ziek, en het gaat niet goed met haar: ''Ik ben weer een beetje afgezwakt.''

Emma Kok ziek

De hele wereld ligt inmiddels aan de voeten van de pas 16-jarige Emma Kok. Sinds ze in 2023 verscheen op het podium bij André Rieu en daar haar versie van het nummer Voilà zong, is ze een megaster. En dat is volkomen terecht. Onderstaande video is meer dan 80 (!) miljoen keer bekeken.
(Tekst gaat verder onder de video)
Zelden zorgde een destijds 15-jarige zangeres voor tranen bij aanwezigen. Ze kreeg het zelfs voor elkaar dat mensen 'reactievideo's' maakten op YouTube, waarin menigeen in tranen uitbarste. Hoe Emma zingt is simpelweg geweldig.
Helaas kent haar leven ook een schaduwkant. Ze kampt al sinds haar geboorte met Gastroparese. Haar maag werkt daardoor niet zoals het zou moeten en Kok krijgt haar voedsel binnen via een slangetje.
Even lekker naar de snackbar of een pizza eten zit er verdrietig genoeg niet in voor de zangeres, die dus vaak alleen vloeibaar eten kan verdragen.
De sonde waarmee ze eten binnenkrijgt, is al meermaals lek geweest. Dat zorgde ervoor dat ze enkele keren in het ziekenhuis belandde.
In december vorige maand gaf Kok een interview aan de NOS. Hierin vertelde ze dat het niet goed met haar gaat. ''Op dit moment gaat het heel slecht met me. Wat mij dan heel erg helpt is het zingen. En de vrijheid die ik daarbij voel.''

Weer afgezwakt

Vandaag heeft Emma aan Shownieuws verteld dat het nog steeds niet goed met haar gaat. Sterker nog: ''Nu ben ik weer een beetje afgezwakt met m'n ziekte, dus da's een beetje jammer. Als het een goede periode is, dan kan ik een klein beetje eten.''
''Nu kan dat helaas niet'', vervolgt Emma. ''Ik zei vanmiddag nog tegen mama: 'Ik ben écht blij dat het (Disney in Concert, red.) weer begonnen is'.'' Muziek is volgens Emma dan ook ''het grootste medicijn''.
Laten we Emma overladen met lieve reacties ❤️

NET BINNEN

Waterdam

Man (19) levenloos gevonden in zwembad Volendam

jun 27, 20:50

Verdrietig nieuws uit Volendam. In zwembad De Waterdam is gisteravond een overleden persoon bij de glijbaan gevonden. Het gaat om een man van 19 jaar uit Amsterdam, zo meldt De Telegraaf na een berich...

Scherm­afbeelding 2026-06-27 om 18.46.27

Zoontje Oranje-international Cody Gakpo (27) overleden

jun 27, 18:39

Vreselijk nieuws voor Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij. Laatstgenoemde maakt via haar Instagram bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. ''Voor altijd geliefd....

Heli12

Meerdere traumahelikopters opgeroepen voor verkeersongeval Terneuzen

jun 27, 18:17

Nabij Terneuzen is vanmiddag een zwaar verkeersongeval gebeurd, waarbij twee auto's op elkaar geklapt zijn. Volgens PZC en Hart van Nederland zijn er meerdere ambulances en traumahelikopters opgeroepe...

Concert

Bliksem slaat in bij hoofdpodium Concert at Sea

jun 27, 16:50

Een heftige situatie bij Concert at Sea. Daar is het hoofdpodium tijdelijk afgesloten nadat de bliksem was ingeslagen op een constructie nabij het podium. De organisatie kon niets anders dan bezoekers...

Loading