Emma Kok (16) deelt verdrietig nieuws: ''Ik ben weer afgezwakt''

BNers
zondag, 05 januari 2025 om 21:15
emma kok1
Emma Kok maakte gisteren haar opwachting bij Disney in Concert. De inmiddels wereldster heeft het ontzettend naar haar zin gehad, maar komt vandaag met droevig nieuws. Kok (16) is ziek, en het gaat niet goed met haar: ''Ik ben weer een beetje afgezwakt.''

Emma Kok ziek

De hele wereld ligt inmiddels aan de voeten van de pas 16-jarige Emma Kok. Sinds ze in 2023 verscheen op het podium bij André Rieu en daar haar versie van het nummer Voilà zong, is ze een megaster. En dat is volkomen terecht. Onderstaande video is meer dan 80 (!) miljoen keer bekeken.
(Tekst gaat verder onder de video)
Zelden zorgde een destijds 15-jarige zangeres voor tranen bij aanwezigen. Ze kreeg het zelfs voor elkaar dat mensen 'reactievideo's' maakten op YouTube, waarin menigeen in tranen uitbarste. Hoe Emma zingt is simpelweg geweldig.
Helaas kent haar leven ook een schaduwkant. Ze kampt al sinds haar geboorte met Gastroparese. Haar maag werkt daardoor niet zoals het zou moeten en Kok krijgt haar voedsel binnen via een slangetje.
Even lekker naar de snackbar of een pizza eten zit er verdrietig genoeg niet in voor de zangeres, die dus vaak alleen vloeibaar eten kan verdragen.
De sonde waarmee ze eten binnenkrijgt, is al meermaals lek geweest. Dat zorgde ervoor dat ze enkele keren in het ziekenhuis belandde.
In december vorige maand gaf Kok een interview aan de NOS. Hierin vertelde ze dat het niet goed met haar gaat. ''Op dit moment gaat het heel slecht met me. Wat mij dan heel erg helpt is het zingen. En de vrijheid die ik daarbij voel.''

Weer afgezwakt

Vandaag heeft Emma aan Shownieuws verteld dat het nog steeds niet goed met haar gaat. Sterker nog: ''Nu ben ik weer een beetje afgezwakt met m'n ziekte, dus da's een beetje jammer. Als het een goede periode is, dan kan ik een klein beetje eten.''
''Nu kan dat helaas niet'', vervolgt Emma. ''Ik zei vanmiddag nog tegen mama: 'Ik ben écht blij dat het (Disney in Concert, red.) weer begonnen is'.'' Muziek is volgens Emma dan ook ''het grootste medicijn''.
Laten we Emma overladen met lieve reacties ❤️

NET BINNEN

Groningen

Familie omgebrachte ouders Meerstad laten voor eerst van zich horen

jun 22, 15:52

De familie van Johan en Mathilda (beiden 53) jaar uit Meerstad, heeft voor het eerst van zich laten horen na het gezinsdrama dat vorige week plaatsvond. In een verklaring, gedeeld door organisatie Nam...

lis

Man (45) overreden door trekker op strand Vlissingen

jun 22, 15:01

Heftig nieuws uit Vlissingen. Op het Badstrand is vanmorgen een 45-jarige man, die lag te zonnen op het strand, aangereden door een trekker. De hulpdiensten kwamen ter plaatse en hebben de man uit Koe...

maxresdefault (4)

Peter Jan Rens (75) met spoed naar ziekenhuis gebracht

jun 22, 11:46

Verdrietig nieuws uit de televisiewereld. Presentator Peter Jan Rens is vorige week getroffen door een beroerte als gevolg van een hersenbloeding. De 75-jarige presentator verblijft momenteel in het z...

kaars

CDA-politicus op 59-jarige leeftijd overleden

jun 22, 10:06

Groot verdriet binnen het CDA. Gisteren is bekend geworden dat raadslid Neşet Irşik op slechts 59-jarige leeftijd is overleden. Dat schrijft de fractie van het CDA Oss op social media. Irşik werd in 2...

Loading