Gerard Joling geeft Frans Timmermans verwoestende trap na

BNers
vrijdag, 31 oktober 2025 om 9:11
Joling
Frans Timmermans is opgestapt bij GroenLinks-PvdA en daar is Gerard Joling niet rouwig om. Joling geeft de Limburger nog even een flinke trap na. ''Nare, zelfingenomen bal.''
Tot eergisteren had Frans Timmermans er nog alle vertrouwen in dat hij premier zou kunnen worden. Na de eerste exitpoll spatte die droom in duigen. GroenLinks-PvdA is van 25 zetels naar 20 zetels gezakt en dat kwam hard aan.
Zo hard, dat Frans de conclusie heeft getrokken dat hij niet de juiste man is voor de job. Ten overstaan van zijn kiezers gaf hij aan per direct op te stappen.

Joling niet rouwig

Gerard Joling is er niet rouwig om dat Timmermans uit het politieke landschap verdwijnt en geeft hem op Radio 538 nog een flinke trap na.
''Ik zeg: daar kan ik wel mee leven, als die Timmermans maar een tijdje heel ver in de grotten gaat zitten ergens'', zo begint de zanger.
Joling vindt het niet bepaald verrassend dat de (inmiddels) oud-fractieleider van de GroenLinks-PvdA de kiezers niet aan zijn kant heeft gekregen.
''Ik vind dat zo'n ongelooflijke autoritaire, nare, met zichzelf ingenomen bal. Ik heb me heel vaak zitten irriteren aan al die uitspraken die hij deed, ook dat extreme linkse.''
''Gewoon een nare, nare uitstraling. Het spijt me. Het is geen trap na, maar het is zoals ik erover denk met heel veel mensen om me heen. Het is gewoon een griezel. Wat vind jij er dan van?''
Dat Timmermans Brussel heeft verlaten om minister-president te kunnen worden, stoort Gerard enorm. ''Sommige dingen lukken gewoon niet in je leven. Dat kan ik ook tegen sommige collega's zeggen.''

Jetten

Hoe denkt Gerard over de mogelijk nieuwe premier Rob Jetten? ''Dat vind ik voor de homoscene heel goed, omdat het ook een zeer nette jongen is. Hij is welbespraakt, hij is keurig, hij is voorkomend. Hij ziet er altijd keurig uit.''
Ja, Jetten als minister-president is iets wat Geer wel kan bekoren. ''Ik ben het niet in alles met hem eens, maar ik heb hem al een paar keer meegemaakt in tv-programma's. Het is een hartstikke aardige gozer en hij is ook dol op het Songfestival.''
''Hij doet het gewoon goed. Hij is degene geweest die de afgelopen maanden het meest op televisie is geweest. Dan denk ik: je heb er zo hard aan gewerkt, dan mag het ook gebeuren.''

NET BINNEN

Onweerrrr

Noodweer op komst: Hier gaat het zometeen al los

jun 27, 15:28

Na wederom een warme dag in Nederland, kan het vanavond en vannacht aardig losgaan. Het KNMI heeft code oranje afgegeven voor vier provincies. De weerwaarschuwing gaat in vanaf 20.00 uur en volgens we...

Bouke

Stars on Stage-kijkers gaan los en zijn het eens over Bouke

jun 26, 22:39

Roxeanne Hazes heeft zich na een enerverende avond weten te plaatsen voor de finale van Stars on Stage. Ook Sosha Duysker en Bouke Scholten zijn door naar de finale. En over die laatste zijn kijkers n...

Kinder

Kind (1) alleen achtergelaten in opvang, personeel gaat naar huis

jun 26, 21:18

Een bizarre gebeurtenis in Schiedam. Daar is een jongetje van 1 jaar oud donderdagavond helemaal alleen achtergelaten bij kinderopvang Bellefleur. Toen de ouders voor de deur stonden, bleken alle pers...

hittegolf

KNMI verlengt code rood in DEZE vier provincies

jun 26, 16:16

Nederland heeft vandaag te maken met uitzonderlijke hitte. Code rood geldt in Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, terwijl de rest van het land op code oranje staat. Het RIVM heeft het N...

Loading