Rogier Smit kan niet meer met zichzelf leven, neemt heftig besluit

BNers
donderdag, 17 april 2025 om 20:20
rogier
Dat het al tijden niet goed gaat met Rogier Smit, is een understatement. Het duurde alleen even voor hij het zelf ook in zag. Dat lijkt nu gebeurd. De gevallen realityster kondigt aan dat hij zichzelf zal laten opnemen in een kliniek ter bescherming van de maatschappij. ''Ik ben bang voor mezelf geworden.''

Persoonlijkheidsstoornis

Rogier was recent helemaal de weg kwijt. Het YouTube-programma Roddelpraat besloot hem te bellen en een verjaardagsboodschap te laten inspreken voor zijn ex Frank.
Kort daarna besloot Rogier een excuusvideo te maken, ergens in een lokale Kruidvat. Hij zei sorry tegen zo'n beetje heel Nederland en gaf aan dat hij zichzelf 'niet zo goed gedragen had'. Volgers gingen flink los en vonden het een merkwaardige video.
Nu vertelt Rogier aan weekblad Party dat hij recent een huisarts heeft bezocht. Die heeft geconstateerd dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft.
''Ik heb me aangemeld bij een kliniek voor persoonlijkheidsstoornissen en ik hoop dat ik er snel terecht kan.''
Rogiers pleegzus, met hij samen is opgegroeid, had al eerder tegen hem gezegd dat er iets met hem aan de hand was. ''Maar ik wist niet wat het was en nam het niet serieus.''
Maar wat moet de kliniek precies voor hem gaan betekenen? ''Ik hoop vooral te leren om ermee om te kunnen gaan. En misschien meditatie.''
Hij vervolgt: ''Ik heb het aanmeldformulier ingevuld en er 'spoed, spoed, spoed' bijgeschreven.'' Zijn huisarts heeft het allemaal bevestogd volgens Rogier. ''Ik hoop dat ik binnenkort geplaatst kan worden.''

Straatangst

Rogier kan niet meer met zichzelf leven. Naar eigen zeggen kan hij uit het niets 'opeens mensen gaan uitschelden'.
''Ik ben bang voor mezelf geworden. Als iemand wat tegen me zegt of verkeerd kijkt, kan ik plotseling helemaal uit mijn slof schieten. Ik heb er zelfs een beetje straatangst door gekregen. Ik ben bang om onder de mensen te zijn. Ik weet niet wat er dan gaat gebeuren.''
Rogier wist nooit waar zijn bizarre gedrag vandaan kwam. ''Het is niet alleen mijn borderline, maar ik heb ook nog last van ADHD, en zit nog een gedeelte narcisme in.'' Rogier heeft tenslotte ook nog last van bindingsangst en verlatingsangst.

NET BINNEN

Bouke

Stars on Stage-kijkers gaan los en zijn het eens over Bouke

jun 26, 22:39

Roxeanne Hazes heeft zich na een enerverende avond weten te plaatsen voor de finale van Stars on Stage. Ook Sosha Duysker en Bouke Scholten zijn door naar de finale. En over die laatste zijn kijkers n...

Kinder

Kind (1) alleen achtergelaten in opvang, personeel gaat naar huis

jun 26, 21:18

Een bizarre gebeurtenis in Schiedam. Daar is een jongetje van 1 jaar oud donderdagavond helemaal alleen achtergelaten bij kinderopvang Bellefleur. Toen de ouders voor de deur stonden, bleken alle pers...

hittegolf

KNMI verlengt code rood in DEZE vier provincies

jun 26, 16:16

Nederland heeft vandaag te maken met uitzonderlijke hitte. Code rood geldt in Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, terwijl de rest van het land op code oranje staat. Het RIVM heeft het N...

trump

Dit is de reden dat Donald Trump nog niet op het WK is geweest

jun 26, 15:04

Het WK voetbal is inmiddels al twee weken bezig. De VS is een van de medeorganisatoren, maar er is een opvallende naam die ontbreekt op de tribunes: Donald Trump. Zijn afwezigheid zorgt voor flinke sp...

Loading