Vrouw verdrinkt hondje in luchthaventoilet en neemt daarna alleen het vliegtuig

Buitenland
zaterdag, 22 maart 2025 om 19:21
orlando
De politie heeft een Amerikaanse vrouw opgepakt op verdenking van het verdrinken van haar hondje in een toilet op het vliegveld van Orlando. Het hondje mocht niet mee op de vlucht, waarna de vrouw het diertje om het leven bracht, om daarna alleen te vliegen.

Hondje mag niet mee

Op 16 december vorig jaar zou de vrouw samen met haar hondje, een witte dwergschnauzer genaamd Tywinn (9), naar Colombia vliegen.
Luchthavenpersoneel weigerde het hondje echter, omdat de vrouw het papierwerk niet goed geregeld had. Een gezondheidscertificaat en een bewijs van rabiësvaccinatie ontbrak.
De vrouw, genaamd Alison Lawrence (57), vond haar vlucht kennelijk belangrijker dan het leven van de hond, want ze ging kort na het nieuws naar een luchthaventoilet.
Op camerabeelden is te zien dat de vrouw met het hondje naar het toilet gaat en er na twintig minuten weer alleen uit komt. Vervolgens liep ze naar de vertrekhal om te boarden voor haar vlucht.

Verdronken

Een schoonmaakster van het vliegveld treft het diertje vervolgens aan in een vuilniszak in de wc-ruimte.
Bij het stoffelijk overschot van de hond werden ook een hondenvest, een halsband, een hondenreistas, een hondsdolheidpenning en een hondenpenning gevonden.
Hierop stond de naam en het telefoonnummer van de vrouw. Het hondje had ook een microchip en hier waren ook de gegevens van de vrouw in terug te vinden.
Uit autopsie is gebleken dat de hond om het leven is gekomen door verdrinking, zo meldt het Algemeen Dagblad.
De politie heeft de vrouw afgelopen woensdag gearresteerd. In de arrestatieverklaring staat genoteerd dat ze wordt verdacht van 'zware dierenmishandeling'.
''Deze daad was bewust en resulteerde in de gruwelijke en onnodige dood van het dier'', zo staat er in de verklaring. De vrouw is inmiddels weer op vrije voeten, na een borgsom te hebben betaald van zo'n 5.000 dollar.
Afbeelding: Orlando police department

NET BINNEN

Cody Gakpo

KNVB reageert op overlijden zoontje Gody Gakpo

jun 27, 23:15

De KNVB heeft gereageerd op het verdrietige nieuws rond Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij, die vandaag bekendmaakten dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Ook Brian Brobbey h...

Bosje

Code oranje nu in het hele land: Hier gaat het zo als eerst los

jun 27, 22:10

Goed nieuws: code rood is inmiddels voor alle provincies ingetrokken. Slecht nieuws: er is noodweer op komst in alle provincies. Bijzonder genoeg spreken alle weermodellen elkaar tegen en is het nog s...

Waterdam

Man (19) levenloos gevonden in zwembad Volendam

jun 27, 20:50

Verdrietig nieuws uit Volendam. In zwembad De Waterdam is gisteravond een overleden persoon bij de glijbaan gevonden. Het gaat om een man van 19 jaar uit Amsterdam, zo meldt De Telegraaf na een berich...

Scherm­afbeelding 2026-06-27 om 18.46.27

Zoontje Oranje-international Cody Gakpo (27) overleden

jun 27, 18:39

Vreselijk nieuws voor Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij. Laatstgenoemde maakt via haar Instagram bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. ''Voor altijd geliefd....

Loading