Beste Zangers-kijkers gaan los: ''Bizar''

Entertainment
zondag, 12 oktober 2025 om 9:32
BZ1
Gisteravond was het weer tijd voor een aflevering van Beste Zangers. De overduidelijke favoriet bij de kijkers van het programma is dit seizoen toch wel Bente Fokkens. Ook gisteren zette ze weer een hele mooie performance neer. Kijkers reageerden er massaal op.
Zoals bij elke aflevering het geval is, stond ook gisteren weer een deelnemer centraal. Ditmaal ging het om operazangeres Laetitia Gerards.
En dat betekende dat haar collega's allemaal een muzikale ode aan Gerards brachten. Iedereen wist de operazangeres te raken, maar Bente maakte de meeste indruk.
Voorafgaand aan haar optreden zei ze: ''Ik vind het heel spannend wat ik ga doen, maar dat maakt niet uit. Ik zit echt de hele tijd met klamme handjes hier.''
Wanneer Bente onthult dat ze het nummer O mio babbino caro gaat doen, kan Laetitia het niet geloven. ''Niet!? Dat vind ik echt heel erg vet. Gewoon een Italiaanse opera.''

Emoties

Bentes optreden zorgt voor tranen en een daverend applaus. Ook Laetitia werd het allemaal te veel. ''Ik denk dat dit het spannendste is wat ik in tijden heb gedaan'', aldus Bente na haar optreden.
Thomas Acda merkt op dat wanneer het om een wedstrijd gegaan zou zijn, Bente deze gewonnen zou hebben. ''Dit was niet normaal.''
Paul de Munnik sluit zich daarbij aan: ''Het was natuurlijk heel knap. Ook omdat ze natuurlijk geen klassieke stem heeft, maar wel dan dat nummer zo aanvliegt en dan op een gegeven moment ook wel een klassieke stem pakt.''

Trots

Bente is trots dat ze de stap heeft durven zetten om een operanummer ten gehore te brengen: ''Ik vond dit zo spannend. Ik vond het echt vreselijk, maar ik vond het ook wel heel leuk eigenlijk.''
''Het leuke aan Beste Zangers is dat als iets niet in je comfortzone ligt, dan moet je doen. Want als je iets gewoon in de comfortzone doet, dan is het saai. Dus ik vond dit ook gewoon heel leuk om te doen.''

Kijkersreacties

Op social media reageren massaal op het optreden van Bente. Een kijker schrijft: ''Met kippenvel en open mond gekeken.'' Een ander: ''Is er iets wat Bente niet kan? Ik ben in shock!''
Weer een ander: ''Dit is echt bizar! On-ge-loof-lijk zo wonderschoon en rauw in emotie.''

NET BINNEN

AH

Man valt AH-klanten lastig, oudere man stelt orde op zaken

jun 16, 11:36

Een incident bij een Albert Heijn heeft geleid tot gesprekken in de wijk én op sociale media. Aanleiding is een confrontatie tussen een buurtbewoner en een man, die 'mensen lastiggevallen' zou hebben...

Charlois

Kindje (2) overleden in Rotterdamse wijk Charlois

jun 16, 10:04

Groot verdriet uit Rotterdam. Daar is een jongetje van twee jaar uit een raam gevallen. De hulpdiensten hebben hem gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht. Daar is het kindje later alsnog overled...

Ambu

Schietpartij bij Jumbo-supermarkt, hulpdiensten massaal ter plaatse

jun 15, 22:42

Een heftige gebeurtenis in Gouda. Volgens De Telegraaf is er vanavond geschoten bij een supermarkt van Jumbo, gelegen aan de Sportlaan. Hierbij zou een kind op fatbike zwaargewond zijn geraakt. Dat me...

Belgie

België-kijkers ergeren zich allemaal aan hetzelfde in duel tegen Egypte

jun 15, 21:51

Nadat Nederland gisteren zijn eerste groepswedstrijd op het WK afwerkte, is het momenteel de beurt aan onze zuiderburen. Belgen hadden vanzelfspekend veel verwacht van het duel tegen Egypte, maar het...

Loading