Miljoenenjacht-kijkers gaan los om opmerking Winston bij de thuiswinnaars

Entertainment
maandag, 29 september 2025 om 12:33
Winston
Miljoenenjacht was gisteren weer memorabel, maar er was ook groot verdriet. Dat had alles te maken met de thuiswinnaars. Zij lieten weten allebei ernstig ziek te zijn en Winston Gerschtanowitz leek daar nogal door overdonderd. Hij wist zich niet bepaald een houding te geven, maar een opmerking komt hem nu op kritiek te staan. ''Schandalig.''

Hans

Eerst maar eens even terug naar het begin van de uitzending. Want het begon geinig allemaal, toen er twee verschillende 'Hansen' uit hetzelfde vak opstonden.
Beide heren heten allebei Hans Jansen, hadden beiden het goede antwoord gegeven en zaten ook nog eens in hetzelfde vak. Hilariteit alom.

Imro

Daarna verraste student Imro vriend en vijand door in de halve finale ontzettend vroeg op de knop te drukken. Hij ging met 10.700 euro naar huis en was daar zelf blij mee.
Kijkers vonden dat hij vroeg drukte, maar roemden hem ook vanwege zijn houding. ''Wat een schatje'', zo schreef een kijker. Ook anderen waren onder de indruk van Imro, die had door kunnen spelen tot de 54.000 euro.

Margot

Het koffertjesspel werd gespeeld door Renee, die haar hartsvriendin Margot had meegenomen. Margot stelde zichzelf op als een soort orakel en zei op gegeven moment zelfs: ''Ze speelt nog lekker door.''
Kijkers stoorden zich mateloos aan het gedrag van Margot, die 'hebberigheid' werd verweten. Het was echter maar goed dat Renee naar zichzelf luisterde, want in haar eigen koffer zat 10.000 euro. Ze ging naar huis met 175.000 euro.

Thuiswinnaars

En dan: de thuiswinnaars. Toen Winston aanbelde klok er eerst een Engelstalige stem en werd er niet opengedaan. Uiteindelijk verschenen de man en de vrouw alsnog in de deuropening.
Het eerste dat de vrouw zei was 'Pleur op!'. Daarna wees ze naar haar man: ''Hij heeft kanker. En ik heb ook van alles.''
De twee waren overduidelijk geraakt door de winst. De vrouw merkte op heel dankbaar te zijn en zei er nog achteraan: ''Het vergemakkelijkt het laatste stukje van mijn leven.'' Haar man was blij met het feit dat ze nog samen op vakantie konden gaan.

Kritiek

Op social media stroomden de steunbetuigingen binnen. Er waren echter ook kijkers die kritiek hebben op Winston, die een opmerking maakte over het feit dat de man in boxershort verscheen.
Veel mensen vinden dat misplaatst. Iemand schrijft: ''Wat vind ik Winston een botte boer!'' ''Zo arrogant tegen die arme man: 'Hou jij die bloemen voor je, je hebt niks aan.''
De man antwoordde daarop: ''Ik heb een boxer aan, wat is daar mis mee? Het is net een zwembroek.''
Een andere kijker noemde het zelfs 'schandalig' hoe Winston met de winnaars omging. ''En onbeschoft om zo die zieke mensen voor schut te zetten op tv. Daarom zou ik nooit de deur opendoen!''

NET BINNEN

Onweerrrr

Noodweer op komst: Hier gaat het zometeen al los

jun 27, 15:28

Na wederom een warme dag in Nederland, kan het vanavond en vannacht aardig losgaan. Het KNMI heeft code oranje afgegeven voor vier provincies. De weerwaarschuwing gaat in vanaf 20.00 uur en volgens we...

Bouke

Stars on Stage-kijkers gaan los en zijn het eens over Bouke

jun 26, 22:39

Roxeanne Hazes heeft zich na een enerverende avond weten te plaatsen voor de finale van Stars on Stage. Ook Sosha Duysker en Bouke Scholten zijn door naar de finale. En over die laatste zijn kijkers n...

Kinder

Kind (1) alleen achtergelaten in opvang, personeel gaat naar huis

jun 26, 21:18

Een bizarre gebeurtenis in Schiedam. Daar is een jongetje van 1 jaar oud donderdagavond helemaal alleen achtergelaten bij kinderopvang Bellefleur. Toen de ouders voor de deur stonden, bleken alle pers...

hittegolf

KNMI verlengt code rood in DEZE vier provincies

jun 26, 16:16

Nederland heeft vandaag te maken met uitzonderlijke hitte. Code rood geldt in Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, terwijl de rest van het land op code oranje staat. Het RIVM heeft het N...

Loading