Blokker valt om: dit gebeurt er met je spaarpunten van Douwe Egberts

Nieuws
maandag, 04 november 2024 om 20:46
de
Blokker heeft uitstel van betaling aangevraagd vanwege acute geldnood. Dat raakt natuurlijk ook mensen die in het bezit zijn van Douwe Egberts-punten. Die kon je namelijk enkel inleveren bij Blokker en dus zijn veel mensen benieuwd naar wat daarmee gaat gebeuren.

DE-punten

De Douwe Egberts-punten zijn al decennia lang een begrip in Nederland. Die kun je verzamelen door ze van de verpakking van een pak koffie of bijvoorbeeld thee te knippen. De punten zitten in totaal op 165 verpakkingen.
Op de website van Blokker kon je jouw gespaarde punten inleveren voor een cadeau, waarvoor je vaak wel een hele lange tijd, soms wel jaren, moest sparen. Nu Blokker in de problemen zit, kun je de punten niet langer meer verzilveren via de website.
Dat 'veel' mensen de punten sparen is een behoorlijk understatement. Douwe Egberts geeft aan dat ruim 40 procent van de huishoudens de punten van verpakkingen knipt. Dat zou neerkomen op 4,5 miljoen spaarders.
Raken zijn hun punten nu kwijt? Douwe Egberts laat weten dat de punten gewoon geldig blijven, aangezien het een spaarprogramma van Douwe Egberts is. ''Jouw punten blijven hun waarde behouden'', zo laat het bedrijf in een reactie weten.

'Even kijken'

De koffiegigant gaat 'verschillende mogelijkheden' onderzoeken om te kijken hoe het spaarprogramma verder kan gaan.
Wat uitgesloten is, is dat je zakjes met bonnetjes gaat opsturen naar DE. Het zal ook niet mogelijk zijn om ze in te leven bij D.E. Cafés, aangezien die worden gerund door zelfstandige ondernemers en dus niet door DE zelf.
Hoe verder is dus nog even afwachten maar je punten blijven, zoals eerder aangegeven, gewoon geldig. En dat is toch prettig.
Ben jij of ken jij iemand die de punten spaart? Tag diegene in de reacties en deel dit bericht zodat meer mensen weten hoe dit nu zit. Bedankt!

NET BINNEN

Cody Gakpo

KNVB reageert op overlijden zoontje Gody Gakpo

jun 27, 23:15

De KNVB heeft gereageerd op het verdrietige nieuws rond Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij, die vandaag bekendmaakten dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Ook Brian Brobbey h...

Bosje

Code oranje nu in het hele land: Hier gaat het zo als eerst los

jun 27, 22:10

Goed nieuws: code rood is inmiddels voor alle provincies ingetrokken. Slecht nieuws: er is noodweer op komst in alle provincies. Bijzonder genoeg spreken alle weermodellen elkaar tegen en is het nog s...

Waterdam

Man (19) levenloos gevonden in zwembad Volendam

jun 27, 20:50

Verdrietig nieuws uit Volendam. In zwembad De Waterdam is gisteravond een overleden persoon bij de glijbaan gevonden. Het gaat om een man van 19 jaar uit Amsterdam, zo meldt De Telegraaf na een berich...

Scherm­afbeelding 2026-06-27 om 18.46.27

Zoontje Oranje-international Cody Gakpo (27) overleden

jun 27, 18:39

Vreselijk nieuws voor Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij. Laatstgenoemde maakt via haar Instagram bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. ''Voor altijd geliefd....

Loading