Blokker valt om: dit gebeurt er met je spaarpunten van Douwe Egberts

Nieuws
maandag, 04 november 2024 om 20:46
de
Blokker heeft uitstel van betaling aangevraagd vanwege acute geldnood. Dat raakt natuurlijk ook mensen die in het bezit zijn van Douwe Egberts-punten. Die kon je namelijk enkel inleveren bij Blokker en dus zijn veel mensen benieuwd naar wat daarmee gaat gebeuren.

DE-punten

De Douwe Egberts-punten zijn al decennia lang een begrip in Nederland. Die kun je verzamelen door ze van de verpakking van een pak koffie of bijvoorbeeld thee te knippen. De punten zitten in totaal op 165 verpakkingen.
Op de website van Blokker kon je jouw gespaarde punten inleveren voor een cadeau, waarvoor je vaak wel een hele lange tijd, soms wel jaren, moest sparen. Nu Blokker in de problemen zit, kun je de punten niet langer meer verzilveren via de website.
Dat 'veel' mensen de punten sparen is een behoorlijk understatement. Douwe Egberts geeft aan dat ruim 40 procent van de huishoudens de punten van verpakkingen knipt. Dat zou neerkomen op 4,5 miljoen spaarders.
Raken zijn hun punten nu kwijt? Douwe Egberts laat weten dat de punten gewoon geldig blijven, aangezien het een spaarprogramma van Douwe Egberts is. ''Jouw punten blijven hun waarde behouden'', zo laat het bedrijf in een reactie weten.

'Even kijken'

De koffiegigant gaat 'verschillende mogelijkheden' onderzoeken om te kijken hoe het spaarprogramma verder kan gaan.
Wat uitgesloten is, is dat je zakjes met bonnetjes gaat opsturen naar DE. Het zal ook niet mogelijk zijn om ze in te leven bij D.E. Cafés, aangezien die worden gerund door zelfstandige ondernemers en dus niet door DE zelf.
Hoe verder is dus nog even afwachten maar je punten blijven, zoals eerder aangegeven, gewoon geldig. En dat is toch prettig.
Ben jij of ken jij iemand die de punten spaart? Tag diegene in de reacties en deel dit bericht zodat meer mensen weten hoe dit nu zit. Bedankt!

NET BINNEN

Auto

Auto rijdt in op WK-fans: Tientallen slachtoffers

jun 25, 14:07

Schokkend nieuws uit de Mexicaanse stad Cabo San Lucas. Daar is een auto ingereden op feestende voetbalfans, die de overwinning van Mexico op Tsjechië aan het vieren waren. Er zijn tientallen fans aan...

view-ambulance-street

Kindje (3) levenloos gevonden in snikhete auto

jun 25, 13:15

In de Franse gemeente Saint-Gratien, vlak bij Parijs, is gistermiddag een kind van drie jaar overleden, dat tijdens de hittegolf alleen in een auto zat. Dat meldt Het Nieuwsblad na berichtgeving van F...

Marieke

Marieke Elsinga valt in slaap achter het stuur en krijgt auto-ongeluk

jun 25, 12:16

Marieke Elsinga heeft heftig nieuws bekendgemaakt. De Qmusic-dj heeft bekend onlangs in slaap te zijn gevallen achter het stuur, waarna ze een auto-ongeluk kreeg. Dat meldt ook Shownieuws. Elsinga was...

NL31

Noodweer verwacht tijdens Nederland - Tunesië

jun 24, 21:49

Aanstaande donderdagnacht om 01.00 uur speelt Nederland het laatste groepsduel tegen Tunesië. Lokale weerdiensten melden dat er noodweer op komst is in de Amerikaanse speelstad Kansas City. Daardoor k...

Loading