Groot verdriet binnen het CDA. Gisteren is bekend geworden dat raadslid Neşet Irşik op slechts 59-jarige leeftijd is overleden. Dat schrijft de fractie van het CDA Oss op social media.
Irşik werd in 2022 raadslid voor de partij in het Brabantse Oss. In maart van dit jaar kwamen er na de gemeenteraadsverkiezingen een nieuwe gemeenteraad. Irşik bleef echter actief in de lokale politiek.
Gedurende de termijn van de politicus deed hij, volgens de partij, zijn uiterste best voor de gemeente. Hij hield zich bezig met belangrijke onderwerpen als leefomgeving, afvalbeleid, opvangvraagstukken, maar ook met het ondersteunen van lokale initiatieven.
In het bericht op social media schrijft het CDA: ''Hij zette zich vanaf het begin met grote betrokkenheid, energie en overtuiging in voor onze gemeente.''
''Ondanks de gezondheidsproblemen waar hij mee kampte, bleef hij zich inzetten voor datgeen waar hij in geloofde.''
Irşik was altijd op zoek naar verbinding. ''Hij zocht daarmee steeds de verbinding en had ook oog voor zowel bestuurlijke afwegingen als de menselijke maat.''
Turkse gemeenschap
Irşik was politiek actief, maar voelde zich ook sterk verbonden bij de Turkse gemeenschap in Oss. Daar probeerde hij ook te verbinden, aldus de partij.
Naast zijn politieke loopbaan inspireerde hij als ontwikkelingscoach mensen om het beste uit zichzelf te halen. ''Hij wist met zijn brede internationale ervaring en leiderschap mensen en organisaties me elkaar in beweging te krijgen.''
Afscheid
Het gemis van Irşik valt de partij zwaar. Het CDA sluit af met de woorden: ''Wij zijn hem dankbaar voor alles wat hij heeft betekend voor de gemeente Oss, voor het CDA en voor vele mensen om hem heen.''
''Onze gedachten
gaan uit naar zijn familie, vrienden en dierbaren. Wij wensen hen heel
veel kracht en sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.''