DIT krijgen Willem-Alexander, Maxima en Jetten te eten van Trump

Nieuws
maandag, 13 april 2026 om 21:34
Maccie
Koning Willem-Alexander, koningin Máxima en Rob Jetten zijn momenteel in de Verenigde Staten. Dat bezoek is vrij controversieel, gezien het feit dat Trump middenin de strijd met Iran verkeert. Afzeggen kon echter niet, want dat zou een diplomatieke rel betekenen. 
Koning Willem-Alexander en koningin Máxima zijn aangekomen in de Amerikaanse staat Pennsylvania. Ze landden gistermiddag (lokale tijd) in Philadelphia, en zijn begonnen aan een werkbezoek waarbij ze ook Washington en Miami aandoen.
Er staat het koningspaar een vol programma te wachten, vaak met een Nederlands tintje en raakvlakken met het Caribisch gebied. Behalve Haagse ministers sluiten ook enkele ministers uit de Caribische delen van het Koninkrijk aan.

Blijven slapen

Willem-Alexander en Maxima zijn op uitnodiging gekomen van Trump, die tijdens de vorige NAVO-top in Nederland in paleis Ten Bosch is blijven slapen.
Nu is het dus de beurt aan ons koningspaar om bij de Amerikaanse president te blijven slapen. Dat is erg bijzonder, want het komt zelden voor dat vorsten en/of regeringsleiders daar mogen overnachten.
En Rob Jetten? Hij mag in tegenstelling tot de koning en koningin niet blijven slapen en zal dus in een hotelletje moeten tukken.

McDonald's

Jetten mag overigens wel bij het diner zijn. Wie denkt dat er flink is uitgepakt voor het eten lijkt dat toch bij het verkeerde eind te hebben.
Let wel: er is flink wat tijdsverschil. In Washington is het op het moment van schrijven pas 15.58 uur, dus het gaat om een tussendoortje.
Journalist Raymond Mens deelde zojuist een videootje van het eten voor dat tussendoortje. Daarin zien we hoe een bezorgster twee zakken vol met McDonald's-voedsel komt brengen.
Trump houdt nog een leuk praatje tegen de bezorgster, die ondertussen aangeeft dat 'al zijn favorieten' in de zakken zitten. The Donald stamelt ook nog wat over fooi en belastingen en geeft haar 100 dollar tip.
De beelden gaan het internet inmiddels over. De vraag die ons dan toch wel enigszins bezighoud: Wat zou Rob Jetten besteld hebben? Hieronder de beelden:

NET BINNEN

hittegolf

KNMI verlengt code rood in DEZE vier provincies

jun 26, 16:16

Nederland heeft vandaag te maken met uitzonderlijke hitte. Code rood geldt in Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, terwijl de rest van het land op code oranje staat. Het RIVM heeft het N...

trump

Dit is de reden dat Donald Trump nog niet op het WK is geweest

jun 26, 15:04

Het WK voetbal is inmiddels al twee weken bezig. De VS is een van de medeorganisatoren, maar er is een opvallende naam die ontbreekt op de tribunes: Donald Trump. Zijn afwezigheid zorgt voor flinke sp...

Onweer45r

KNMI geeft nieuwe weerwaarschuwing af

jun 26, 13:32

Het is vandaag code rood en deze weerwaarschuwing is nooit eerder afgegeven vanwege hitte. En nu dus wel. De temperaturen kunnen in het zuiden oplopen tot 40 graden. Straks belooft het aardig los te g...

Ambulance5

Kind levenloos uit water gehaald in Utrecht

jun 26, 10:15

Verdrietig nieuws uit Utrecht. Daar gisteren een jongen van 13 jaar verdronken. De politie meldt dat de jongen tegen het eind van de middag zoek was geraakt in de Strijkviertelplas. Na een zoekactie v...

Loading