Het lijkt voor de zoveelste keer weer he-le-maal mis bij de Rabobank. Op de website allestoringen.nl zijn al duizenden meldingen binnengekomen van mensen die de app niet kunnen gebruiken wegens een 'technische fout'.
Storing
Volgens de reacties op Allestoringen.nl en op X, werken meerdere functies in de app niet naar behoren. Op het moment van schrijven zijn er al meer dan 3.300 meldingen binnengekomen.
Zo kunnen duizenden mensen hun rekeninggegevens niet zien en ook hun saldo niet. Er wordt enorm over geklaagd, maar opmerkelijk genoeg heeft de Rabobank geen idee of er een storing is. Dat blijkt wel uit een reactie op iemand die een klacht heeft.
Diegene schrijft: ''Er is nu een storing op de site, 'Er is een technische fout opgetreden. Op dit moment kunnen we je betaalrekening gegevens niet laden. We werken hard aan een oplossing. Probeer het later opnieuw'.
Rabobank weet van niets
Een medewerker van de bank reageert daarop: ''Wanneer zijn de bedragen verwerkt? Dan zouden de reserveringen ook moeten vervallen binnen geringe tijd. ^Daniƫlle''
Update 14.39 uur:
Inmiddels meldt de Rabobank op de hoogte te zijn van het feit dat het mis is. Medewerker Debbie laat weten dat er inderdaad 'wat technische problemen' zijn. ''Er wordt hard aan een oplossing gewerkt.'' Hoe lang dat zal duren is uiteraard onbekend.
Gebeurt vrij vaak
Het is niet voor het eerst dit jaar dat er een storing is bij de Rabobank.
Begin vorige maand lag alles er ook al uit. Klanten konden toen geen betalingen doen.
Het duurde uiteindelijk uren voordat de ellende was opgelost. En dat terwijl de betaalrekeningen bij de bank per 1 juni jongstleden weer duurder zijn geworden.
En dat terwijl de bank vorig jaar een
nettowinst van 5.163 miljoen euro heeft gemaakt. Volgens de Rabo zijn de verhogingen nodig om:
''Te kunnen blijven investeren in veilige, duurzame en toegankelijke betaaloplossingen''.