Huisarts neemt vader (46) meermaals niet serieus en nu is het te laat

Nieuws
donderdag, 13 maart 2025 om 11:30
kevin6
Een tragisch verhaal uit het Verenigd Koninkrijk. De 46-jarige Kev uit Stoke-on-Trent werd meermaals weggestuurd door zijn huisarts, die zijn klachten niet serieus nam. En nu dat eindelijk wel is gebeurd, heeft hij nog slechts enkele weken te leven.

Weggestuurd

In een interview met Ladbible vertelt Kev dat hij maandenlang last had van maagpijn. Hij dacht zelf dat dit te maken kon hebben met nierstenen of met constipatie.
Zijn vrouw Kayleigh raadde hem aan om de huisarts te bezoeken, waar hij vervolgens werd weggestuurd.
De pijn werd echter heviger, en Kev is meermaals teruggegaan naar de dokter. Even zovaak werd hij naar huis gestuurd, met een recept voor een 'laxeermiddel'.
Op 22 augustus vorig jaar veranderde alles. ''Hij begon te zweten alsof er water over hem heen gegooid werd en toen hij naar me keek, zag ik dat hij helemaal geel was geworden. Daarna gaf hij gewoon over.''
Het koppel bleef naar eigen zeggen 'wekenlang' aandringen op een scan. Toen die uiteindelijk gemaakt werd, bleek Kev een tumor van negen centimeter in zijn darmen te hebben. De kanker was ook verspreid naar zijn lever, wat de geel geworden huid verklaarde.

'Paar weken'

In oktober besloot Kev chemotherapie te ondergaan. Het mag niet meer baten; de artsen hebben hem nu verteld dat hij nog maar 'weken tot maanden' te leven heeft. 
Zijn vrouw is er kapot van: ''Het is absurddat hij meermaals werd weggestuurd met een laxeermiddel. Het is een schande dat de ziekte niet eerder ontdekt is.''
''De dokter had het serieus moeten nemen toen hij de eerste keer kwam. Het is een stomme fout. Het is een dodelijke fout.''
''Zijn ziekte is niet meer te genezen. Ze kunnen niets meer voor hem doen. Ik raak mijn man kwijt omdat er niet naar hem geluisterd werd.''
Kev is in een paar maanden thuis 35 kilo aan lichaamsgewicht verloren. Hij kan niet goed meer lopen en zal binnenkort overlijden.
De twee delen hun verhaal om anderen te waaschuwen. ''Als je buikpijn hebt en naar de dokter gaat, sta er dan op dat je goed wordt onderzocht. Voor mijn man is het nu te laat.''
We vinden het verschrikkelijk voor Kev, zijn vrouw en hun kinderen. Deel dit bericht zodat nog veel meer mensen het kunnen lezen.
Afbeelding ter illustratie in verband met copyright: Freepik

NET BINNEN

Eendjes

Jongeren mishandelen eendjes met stokken

jun 23, 22:41

Schokkend nieuws uit het Vlaamse Sint-Niklaas. Daar zijn jongeren een groep eenden en kuikentjes te lijf gegaan met stokken. Dat meldt Het Laatste Nieuws (HLN). Zeker twee kuikentjes hebben deze versc...

Smog

RIVM waarschuwt inwoners van drie provincies

jun 23, 21:23

Het RIVM waarschuwt morgen voor slechte luchtkwaliteit in het midden en het zuiden van ons land, als gevolg van smog door ozon.  Om die reden adviseert het instituut mensen die gevoelig zijn voor smog...

RIVM

Op deze locaties mag je per vandaag niet meer gaan zwemmen

jun 23, 16:12

Met de hoge temperaturen is een beetje verkoeling natuurlijk hartstikke welkom. Maar op sommige locaties mag je absoluut niet zwemmen. Er gelden in totaal waarschuwingen voor 35 locaties, waar de wate...

wendy van hout 1

Jongste zoon Wendy van Hout op IC na zwaar ongeval

jun 23, 13:14

Groot verdriet voor Wendy van Hout, de vriendin van vakantieparkenbaas Peter Gillis. Via Instagram laat de realityster en zangeres weten dat haar jongste zoon betrokken geraakt is bij een zeer zwaar o...

Loading