Een bizarre gebeurtenis in Schiedam. Daar is een jongetje van 1 jaar oud donderdagavond helemaal alleen achtergelaten bij kinderopvang Bellefleur. Toen de ouders voor de deur stonden, bleken alle personeelsleden al naar huis. Het kind lag nog binnen, zo schrijft het AD. Jongetje nog binnen
Toen de ouders hun zoontje wilden ophalen, stonden ze voor een potdichte deur. Alle lichten waren uit en het personeel van de opvang was al naar huis.
De ouders hebben daarop direct de politie ingeschakeld. De politie heeft, na de verklaring van de twee ouders, ook een ambulance laten komen naar de kinderopvang.
Ambulancemedewerkers hebben zich direct ontfermd over het jongetje en hebben hem nagekeken op eventuele medische problemen.
De directeur-bestuurder van KomKids, de verantwoordelijke organisatie, laat weten dat het jongetje wel gehuild heeft, maar verder in orde was.
De opvang heeft vandaag een brief gestuurd naar alle ouders, wiens kinderen op de opvang zitten, om uitleg te geven.
Uit de brief wordt duidelijk dat de medewerkers het slapende jongetje over het hoofd hebben gezien en vervolgens naar huis zijn gegaan.
Personeel op non-actief
In de brief neemt de opvang de schuld op zich. ''Dat een kind alleen is achtergebleven op onze locatie had nooit mogen gebeuren.''
''Wij realiseren ons dat dit een enorme schok is geweest voor het kind en de ouders.'' De opvang geeft verder nog aan inmiddels een persoonljk excuus te hebben overgebracht aan de betrokken ouders.
''Het raakt ons diep dat dit incident heeft kunnen gebeuren'', zo besluit de opvang haar schriftelijke reactie aan alle ouders.
De medewerkers die gisteren aanwezig waren zijn per direct op non-actief gesteld. Er is inmiddels ook een onderzoek gestart naar hoe dit incident heeft kunnen gebeuren.
Volgens de organisatie zullen alle noodzakelijke maatregelen worden getroffen om dit in de toekomst te kunnen voorkomen, maar ook om de veiligheid te versterken.