Onderkoeld en achtergelaten hondje gevonden: ''Op kerstochtend uit huis gegooid''

Nieuws
woensdag, 25 december 2024 om 20:58
hondje1232
In de vroege ochtend van eerste kerstdag kreeg de dierenambulance in Vlaardingen een schrijnende melding. Een voorbijganger had een hond gevonden die aan een paal was vastgebonden en in de kou was achtergelaten. "Ze zat daar in de regen, duidelijk verdrietig en uitgeput, en ze had het veel te koud" aldus een medewerker van de dierenambulance.

Geen oordeel

De American Bully werd ontdekt in de buurt van een begraafplaats in Maassluis. De medewerker wilde geen oordeel vellen over de persoon die haar daar achterliet.
''Er kunnen talloze redenen zijn waarom iemand zoiets doet. We komen in ons werk allerlei situaties tegen, van mensen die met vakantie gaan tot echtscheidingen of, helaas, eigenaren die het financieel niet meer kunnen dragen om voor hun dier te zorgen.''
''Maar één ding is zeker: voor dit lieve hondje was geen plek in de herberg" zei hij, verwijzend naar het kerstverhaal.
Een medewerker van de dierenambulance sprak zich niet uit over de mogelijke beweegredenen van de eigenaar die de hond had achtergelaten.
Hoewel er aan het einde van eerste kerstdag nog veel onduidelijkheid bleef over de achtergrond van het achterlaten, kwam er wel goed nieuws. De fokker van de hond herkende haar en nam contact op. Het ‘kersthondje’ is inmiddels veilig ondergebracht bij de fokker thuis. Zo kreeg Kerstmis voor haar toch een warm einde.

Update

Inmiddels heeft de dierenambulance een update gegeven over deze trieste situatie. Het blijkt zo te zijn dat het NIET de eigenaar van de hond is die dit op zijn geweten heeft. De hond is door iemand anders achtergelaten.
(Tekst gaat verder onder de post)
In een reactie onder de post laat iemand weten dat het baasje in detentie zit en een vriend had gevraagd op de hond te passen.
''Die gast heeft mij net gesmst dat hij dit gedaan heeft. Ik heb die mensen gebeld en gezegd wat hier gaande is. Ik heb het adres gegeven want dit is niet okee, ik ben zo f*cking boos.''

NET BINNEN

Cody Gakpo

KNVB reageert op overlijden zoontje Gody Gakpo

jun 27, 23:15

De KNVB heeft gereageerd op het verdrietige nieuws rond Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij, die vandaag bekendmaakten dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Ook Brian Brobbey h...

Bosje

Code oranje nu in het hele land: Hier gaat het zo als eerst los

jun 27, 22:10

Goed nieuws: code rood is inmiddels voor alle provincies ingetrokken. Slecht nieuws: er is noodweer op komst in alle provincies. Bijzonder genoeg spreken alle weermodellen elkaar tegen en is het nog s...

Waterdam

Man (19) levenloos gevonden in zwembad Volendam

jun 27, 20:50

Verdrietig nieuws uit Volendam. In zwembad De Waterdam is gisteravond een overleden persoon bij de glijbaan gevonden. Het gaat om een man van 19 jaar uit Amsterdam, zo meldt De Telegraaf na een berich...

Scherm­afbeelding 2026-06-27 om 18.46.27

Zoontje Oranje-international Cody Gakpo (27) overleden

jun 27, 18:39

Vreselijk nieuws voor Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij. Laatstgenoemde maakt via haar Instagram bekend dat hun ongeboren zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. ''Voor altijd geliefd....

Loading