Doffe ellende voor klanten van KPN en Vodafone. Per volgende maand wordt internetten en bellen bij de twee providers weer duurder, en dat ga je merken in je portemonnee. Met name KPN-klanten gaan een stuk meer aftikken.
Het leven in Nederland wordt alsmaar duurder. Maar zo langzamerhand loopt het echt de spuigaten uit. Dat merk je niet alleen in de supermarkt, maar ook bij andere dingen.
Vrijwel ieder huishouden beschikt over een internet-abonnement. En dan heb je natuurlijk ook nog een abonnement nodig voor je mobiele telefoon. Ook daar betaal je tegenwoordig de hoofdprijs voor, maar het gaat nog gekker worden.
Prijsverhogingen
KPN en Vodafone gaan de tarieven per volgende maand weer omhoog gooien, zo meldt Tweakers. KPN komt met een verhoging van 3,6 procent per maand.
Vodafone verhoogt de prijzen met 3,3 procent. Beide providers doen dit naar eigen zeggen omdat hun eigen kosten hard zijn gestegen. Zij zien geen andere mogelijkheid dan deze kosten door te berekenen aan de consument.
De prijsstijgingen zijn gebaseerd op de inflatiecorrectie. KPN keek hiervoor naar de inflatie tussen juli vorig jaar en juni dit jaar. Vodafone bestuurdeerde de inflatiecijfers van 2024.
Kosteloos opzeggen kan niet
De prijsverhoging bij KPN geldt voor alle abonnementen die voor 1 juli van dit jaar zijn afgesloten. Bij Vodafone is dat ook zo, met uitzondering van Red Pro-klanten.
Voor consumenten die Scherp, Start, Smart en Red (inclusief Red Together en Unlimited) hebben, geldt de prijsverhoging dus ook.
Mensen die hier boos over zijn hebben pecht. De providers wijzen naar de algemene voorwaarden. En daarin staat ook dat klanten hun abonnement niet kunnen opzeggen vanwege prijsverhogingen. En dus hebben we er maar gewoon mee te dealen.