Vermiste Paul (83) en Gerda (80) mogelijk ontvoerd in Frankrijk

Nieuws
woensdag, 18 juni 2025 om 12:31
gerda
De bezorgheid binnen de familie Klapper groeit met de dag, nu er al bijna een week geen teken van Paul (83) en zijn vrouw Gerda (80) is vernomen. Het bejaarde koppel vertrok afgelopen donderdag naar Frankrijk, maar is sindsdien vermist.
De twee wilden nog één keer naar geliefde tweede woning in Planchez, in centraal-Frankrijk, voordat ze het na 25 jaar in de verkoop wilden zetten.
Zodoende vertrokken de twee afgelopen donderdag (12 juni) vanuit Alphen aan den Rijn met de auto richting Frankrijk. Hemelsbreed betreft dat een afstand van 679 kilometer en een rit van ongeveer 8 uur.
Paul en Gerda vertrokken in de middag en sindsdien zijn er slechts enkele aanwijzingen gevonden. Later op de avond, tussen 19.00 en 19.30 uur, werden ze nog waargenomen bij een pizzeria in het Belgische Charleroi.
Daar hebben ze aan omstanders verteld dat hun telefoons niet meer werkten en dat ze zochten naar een hotel. Ze leenden een telefoon om de route naar een hotel op te zoeken, maar kwamen daar niet aan.

Tol

Omstreeks 23.00 uur werd er nog gepind bij een Total-tankstation in het Franse Rethel, waarna ook nog een tolbetaling werd gedaan bij Orange.
Dat roept vragen op want Orange ligt in het zuiden van Frankrijk, bijna vier uur van Planchez. Volgens familieleden is dat 'onbegrijpelijk'. Zij stellen dat Paul en Gerda juist altijd duren tolwegen vermijden.
Op vrijdagochtend werd er vervolgens gepind in Reims, wat juist weer in het noorden van Frankrijk ligt.
De familie denkt dat deze handelingen niet door Paul en Gerda zelf zijn verricht. Het lijkt ook allemaal erg onlogisch, gezien de geografische liggingen van de plaatsen.

Familie naar Frankrijk

De familie is inmiddels zelf afgereisd naar Frankrijk. Ze speuren de mogelijke route na die de twee daar afgelegd zouden hebben.
Dochter Cecile meldt dat haar ouders afhankelijk zijn van medicatie. ''Mijn vader heeft diabetes en volgens het medische systeem heeft hij die al dagen niet meer genomen.''
Het is van groot belang dat Paul en Gerda worden gevonden. Mensen die informatie hebben wordt met klem verzocht om contact op te nemen met de politie. Hieronder een foto van de auto waarmee Paul en zijn vrouw naar Frankrijk reden.
Onze oproep luidt dan ook: Tag mensen en deel dit bericht. Al draagt het maar iets bij in de zoektocht om hen te vinden!

NET BINNEN

Eendjes

Jongeren mishandelen eendjes met stokken

jun 23, 22:41

Schokkend nieuws uit het Vlaamse Sint-Niklaas. Daar zijn jongeren een groep eenden en kuikentjes te lijf gegaan met stokken. Dat meldt Het Laatste Nieuws (HLN). Zeker twee kuikentjes hebben deze versc...

Smog

RIVM waarschuwt inwoners van drie provincies

jun 23, 21:23

Het RIVM waarschuwt morgen voor slechte luchtkwaliteit in het midden en het zuiden van ons land, als gevolg van smog door ozon.  Om die reden adviseert het instituut mensen die gevoelig zijn voor smog...

RIVM

Op deze locaties mag je per vandaag niet meer gaan zwemmen

jun 23, 16:12

Met de hoge temperaturen is een beetje verkoeling natuurlijk hartstikke welkom. Maar op sommige locaties mag je absoluut niet zwemmen. Er gelden in totaal waarschuwingen voor 35 locaties, waar de wate...

wendy van hout 1

Jongste zoon Wendy van Hout op IC na zwaar ongeval

jun 23, 13:14

Groot verdriet voor Wendy van Hout, de vriendin van vakantieparkenbaas Peter Gillis. Via Instagram laat de realityster en zangeres weten dat haar jongste zoon betrokken geraakt is bij een zeer zwaar o...

Loading