Vt-wonen presentator reageert op uitzending van gisteren

Nieuws
maandag, 03 november 2025 om 12:49
Reneetje
De uitzending van Vtwonen: Weer Verliefd op je Huis is compleet viraal gegaan en dat komt allemaal door de reactie van René. Die was niet zo blij met de metamorfose van de woning en liet dat in felle bewoordingen blijken. Presentator Keel Tol heeft nu gereageerd en laat weten wat kijkers niet wisten.
René en Denise wonen al meer dan 20 jaar met hun tienerdochters in Hoofddorp waren gisteren te zien in het programma. Ze vinden hun inrichting eigenlijk helemaal niets en hebben allebei een totaal andere voorkeur.
René wil juist zoveel mogelijk staal, grof hout en beton. Denise daarentegen is meer van lichte kleuren, verfijning en zachte materialen.
Denise wil dolgraag doorpakken, maar René is terughoudend en kritisch en durft geen stappen te zetten. Dat gehannes levert uitstel op en op gegeven moment heeft René maar besloten om ze aan te melden bij vtwonen: Weer verliefd op je Huis.

'Verschrikkelijk'

Nadat de metamorfose klaar was, bleken René en Denise er niet bepaald blij mee. Met name René liet in niet mis te verstane bewoordingen het 'lelijk' en 'verschrikkelijk' te vinden.
Dat zorgde voor grote verbazing bij kijkers, die op social media helemaal los gingen op René. Nu heeft presentator Kees Tol bij Radio 538 gereageerd en hij laat weten dit nog nooit te hebben meegemaakt.
''Wij benadrukken altijd voordat deelnemers hun huis in gaan dat ze eerlijk moeten zijn als ze iets niet mooi vinden, want dat hoort er gewoon bij. Dat heb ik hier ook gedaan.''
''Kijk, wij vonden het hartstikke mooi geworden, maar ik had al het idee dat René niet lekker in zijn vel zat.''

'Hebben kijkers niet gezien'

In de uitzending leek het alsof ook Denise chagrijnig en ondankbaar was. Tol benadrukt dat dit niet het geval was. Denise was juist wel blij met enkele veranderingen en heeft dat ook laten weten zonder dat kijkers natuurlijk wisten.
''Dat vond ze echt, maar dat werd helemaal ondergesneeuwd. Dus het komt nauwelijks naar voren.'' 

Geen contact meer

De opnames dateren al van enkele weken geleden. Kees heeft in de tussentijd geen contact meer gehad met René en Denise.
''Het team gaat na de uitzending wel terug om wat eventuele kleine dingen aan te passen, maar de hele metamorfose gaan we niet opnieuw doen natuurlijk.''
Tol vindt het vooral sneu voor styliste Fietje Bruijn dat haar metamorfose helemaal werd afgezeken door de man des huizen. ''René zei zelf al voordat hij iets had gezien dat hij eigenlijk niet mee had moeten doen met het programma. Je geeft veel uit handen, je weet waar je aan begint.''

NET BINNEN

Eendjes

Jongeren mishandelen eendjes met stokken

jun 23, 22:41

Schokkend nieuws uit het Vlaamse Sint-Niklaas. Daar zijn jongeren een groep eenden en kuikentjes te lijf gegaan met stokken. Dat meldt Het Laatste Nieuws (HLN). Zeker twee kuikentjes hebben deze versc...

Smog

RIVM waarschuwt inwoners van drie provincies

jun 23, 21:23

Het RIVM waarschuwt morgen voor slechte luchtkwaliteit in het midden en het zuiden van ons land, als gevolg van smog door ozon.  Om die reden adviseert het instituut mensen die gevoelig zijn voor smog...

RIVM

Op deze locaties mag je per vandaag niet meer gaan zwemmen

jun 23, 16:12

Met de hoge temperaturen is een beetje verkoeling natuurlijk hartstikke welkom. Maar op sommige locaties mag je absoluut niet zwemmen. Er gelden in totaal waarschuwingen voor 35 locaties, waar de wate...

wendy van hout 1

Jongste zoon Wendy van Hout op IC na zwaar ongeval

jun 23, 13:14

Groot verdriet voor Wendy van Hout, de vriendin van vakantieparkenbaas Peter Gillis. Via Instagram laat de realityster en zangeres weten dat haar jongste zoon betrokken geraakt is bij een zeer zwaar o...

Loading