Nederlandse Eredivisie-scheidsrechter opgepakt om aanranding minderjarige jongen

Sport
vrijdag, 15 mei 2026 om 14:03
KNVB
Eredivisie-scheidsrechter Rob Dieperink is vorige maand opgepakt in Londen wegens de aanranding van een 17-jarige jongen. De arbiter werd aangehouden in zijn hotel, zo meldt De Telegraaf. De zaak is inmiddels geseponeerd, maar krijgt een vervelend staartje.
Klik hier en volg Showblad op Google zodat er minder advertenties komen
Dieperink was in het Verenigd Koninkrijk als VAR (Video Assistant Referee) bij het Europese duel tussen Crystal Palace en Fiorentina.
The Sun, een bekende Britse krant, meldde vorige maand al dat er een Nederlandse offical opgepakt was op verdenking van aanranding.
Dat blijkt dus te zijn gegaan om Rob Dieperink. De arbiter werd na de wedstrijd aangehouden in zijn hotel, werd verhoord en weer vrijgelaten. Hij moest wel beschikbaar blijven voor het onderzoek.
Dieperink werd verdacht van betrokkenheid en seksuele communicatie met een minderjarige jongen van 17 jaar, het hebben van een foto van een minderjarige en seksuele aanranding.
Ernstige feiten natuurlijk. Vandaag is duidelijk geworden dat de autoriteiten de zaak tegen de arbiter geseponeerd hebben wegens gebrek aan bewijs.

KNVB reageert

De KNVB laat in een reactie weten dat het meldingen van ongewenst gedrag altijd serieus neemt. In een bericht schrijft de bond verder:
''Vanzelfsprekend vinden wij dat een Nederlandse scheidsrechter van onbesproken gedrag moet zijn, maar wij vinden het ook belangrijk dat hij de kans krijgt zijn verhaal te vertellen en niet onterecht wordt beschuldigd.''
''In dit specifieke geval heeft de politie in het Verenigd Koninkrijk de zaak onderzocht en geseponeerd. Rob Dieperink heeft vanaf het eeste moment volledige medewerking verleend en openheid van zaken gegeven richting de KNVB.''
De bond sluit af: ''Op basis van alle beschikbare informatie zien wij geen aanleiding hem niet aan te stellen voor wedstrijden in de Nederlandse competitie.''

Geen WK

Ondanks het seponeren heeft de wereldvoetbalbond FIFA toch actie ondernomen tegen Dieperink. Hij zou namelijk meegaan naar het WK, om als VAR van Danny Makkelie te dienen.
De FIFA heeft Dieperink nu van de lijst gehaald. In een reactie aan De Telegraaf laat de scheidsrechter weten dat hem dat veel verdriet doet.
''Het is jammer dat FIFA heeft besloten mij niet meer aan te stellen voor het WK, daar ben ik uiteraard teleurgesteld over.''

NET BINNEN

Bouke

Stars on Stage-kijkers gaan los en zijn het eens over Bouke

jun 26, 22:39

Roxeanne Hazes heeft zich na een enerverende avond weten te plaatsen voor de finale van Stars on Stage. Ook Sosha Duysker en Bouke Scholten zijn door naar de finale. En over die laatste zijn kijkers n...

Kinder

Kind (1) alleen achtergelaten in opvang, personeel gaat naar huis

jun 26, 21:18

Een bizarre gebeurtenis in Schiedam. Daar is een jongetje van 1 jaar oud donderdagavond helemaal alleen achtergelaten bij kinderopvang Bellefleur. Toen de ouders voor de deur stonden, bleken alle pers...

hittegolf

KNMI verlengt code rood in DEZE vier provincies

jun 26, 16:16

Nederland heeft vandaag te maken met uitzonderlijke hitte. Code rood geldt in Limburg, Noord-Brabant, Gelderland en Overijssel, terwijl de rest van het land op code oranje staat. Het RIVM heeft het N...

trump

Dit is de reden dat Donald Trump nog niet op het WK is geweest

jun 26, 15:04

Het WK voetbal is inmiddels al twee weken bezig. De VS is een van de medeorganisatoren, maar er is een opvallende naam die ontbreekt op de tribunes: Donald Trump. Zijn afwezigheid zorgt voor flinke sp...

Loading