Alsof een abonnement bij Viaplay nog niet duur genoeg is, verhoogt de streamingsdienst opnieuw de prijzen. Vanaf 3 februari ga je flink meer betalen voor je abonnement, maar krijg je ook een goedkoper alternatief. Verhoging
Viaplay heeft natuurlijk de uitzendrechten van de Formule 1 in handen. Vorig jaar juni werd bekend dat er iets meer dan miljoen Nederlandse huishoudens een abonnement op Viaplay hebben.
De streamingsdienst heeft vandaag bekendgemaakt dat de abonnementsprijzen per 3 februari omhoog gaan. Het standaard abonnement, dat maandelijks opzegbaar is, gaat van €17,99 naar €21,99 per maand. Concreet betekent dit een prijsverhoging van €4.00.
Het alternatief hiervoor is de terugkeer van het jaarabonnement. Daarvoor tik je maandelijks €19,99 af, maar daar zit je dus wel twaalf maanden aan vast.
Basis abonnement
Het is ook mogelijk om het basis maandabonnement af te nemen. Voor €16,99 per maand krijg je dan wel te maken met reclame tussendoor. Ontzettend hinderlijk natuurlijk.
Wat ook gaat gebeuren zijn de zogeheten 'splitscreen-advertenties'. Als je een F1-race kijkt, dan wordt een deel van je scherm gebruikt voor reclame. Viaplay belooft wel dat dit op 'zorgvuldig geselecteerde momenten' gaat plaatsvinden.
Bestaande Viaplay-abonnees die geen keuze maken voor 3 februari, worden automatisch omgezet naar een basisabonnement. Met reclames dus.
'Nodig'
Volgens Viaplay, dat nu al voor de tweede keer in korte tijd met een prijsverhoging komt, is het omhoog gooien van de tarieven 'nodig'.
De dienst wijt dat onder meer aan de stijgende operationele kosten en het feit dat de licentiekosten voor topsport steeds hoger worden.
Dat wordt dus fijn doorberekend aan abonnees.