Nikkie Plessen werd bij het grote publiek bekend door haar werk als vj bij TMF. Daar was ze collega's met niemand minder dan Sylvana Simons. In tegenstelling tot laatstgenoemde, werkte Nikkie zichzelf all the way omhoog met het lanceren van een kledinglijn.
Kleding gedumpt
Haar merk NIKKIE doet het best aardig, en Plessen is multimiljonair. Vorig jaar werd haar eigen vermogen op een slordige 33 miljoen euro geschat.
Dat is natuurlijk helemaal niet verkeerd als je 38 jaar bent. Nikkie hoeft niet op de kleintjes te letten, maar nu lijkt het helemaal de verkeerde kant op te gaan. Juicekoningin Yvonne Coldeweijer liet eerder al weten dat de kledinglijn van Nikkie minder populair wordt.
Winkels dumpten zo'n beetje de hele voorraad en werd zelfs verkocht in uitverkoophallen. Soms werd er nog maar een tiende van de originele verkoopprijs voor een kledingstuk afgetikt. Dat levert natuurlijk problemen op.
Nikkie Plessen aan de afgrond
Het blad Quote legt de vinger op merkwaardige cijfers. In 2022 zagen zij een dividenduitkering van maar liefst 4,5 miljoen euro. Dat kwam bovenop de 2,5 miljoen euro die het stel zichzelf al in 2021 had toebedeeld. En dan is er nog het kasstroomoverzicht.
''Er liep ruim 2 miljoen euro aan harde cash uit de dagelijkse operaties van het modebedrijf. Een bloeding die Plessen en Bontekoe wisten te stelpen door rap 2,8 miljoen euro uit de huishoudpot te vissen.''
''Eind 2022 restte nog maar 5,2 miljoen euro aan liquide middelen, tegen 12,8 miljoen euro een jaar eerder. Zo lijkt de bodem van de kassa rap in zicht te komen. Misschien was die dividenduitkering, achteraf, niet zo’n slim plan.''
Merk NIKKIE verliest populariteit
Als je Nikkie's Instagramkanaal opent, staan daar talloze verhalen waarop Nikkie poseert in allerlei kleding die ze graag aan de man wil brengen.
Op het moment van schrijven heeft ze iets meer dan 520.000 volgers. Als maar een fractie van hen zich door haar zou laten verleiden om een kledingstuk aan te schaffen, zou ze helemaal binnenlopen. Alleen gebeurt dat niet.
Haar laatste 30 berichten halen een gemiddelde van 525 likes. Als je 520.000 volgers hebt, komt dat uit op 0,1 procent.
Volgens statistieken van Google liket gemiddeld tussen de 4 en 5 procent van je volgers je bericht. 0,1 procent ligt daar natuurlijk ver onder. De conclusie lijkt dan ook overduidelijk. De prime time van Nikkie Plessen zit er echt op en de problemen worden groter.