Dit is waarom Radio 538-dj Igmar al anderhalf jaar afwezig is: ''Veel sterkte''

Nieuws
zondag, 20 april 2025 om 10:29
igmar
Het gaat niet goed met radio-dj Igmar Felica. Vier jaar geleden werd hij gediagnosticeerd met PTSS en inmiddels heeft hij al anderhalf jaar niet meer gewerkt. Hij heeft het nog steeds lastig met zijn herstel, zo laat hij in een emotioneel filmpje op Instagram weten.

PTSS

Igmar behoorde als kind bij de Jehova's getuigen. Aanhangers hiervan geloven in een almachtige God en komen vaak 'het licht' brengen aan huisdeuren.
''Ik snapte best goed dat het niet aan de buitenkant te zien is, dus daarom snapte ook niemand wat het was'', zo merkt hij op in de video.
''Wat me pijn heeft gedaan en wat ik recht wil zetten is dat het als een smoes zou gebruiken of als een excuus dat ik geen hulp zou willen. Het is een overprikkeld zenuwstelsel waarbij je hersenen de hele tijd het signaal geven dat je in levensgevaarlijke situaties zit.''
''Als kind was dat handig, want ik zat heel vaak in onveilige situaties, maar nu is het vals alarm. Alsof je bang bent voor een inbreker die komt, maar die komt niet.''
Hij vervolgt: ''En dat dan weken, maanden achter elkaar. Je bent over-alert, je kunt niet slapen, je komt niet meer tot rust. Dat is zo uitputtend dat je op een gegeven moment omdondert en dan mentaal echt uitgeput bent, maar ook fysiek niets meer waard bent.''

Niet meer werken

De oud-dj van Radio 538 en Qmusic moest hierdoor ook noodgedwongen stoppen met werken. ''Ik heb het moeilijk gevonden dat ik als lastig werd gezien.''
''Het is een lastige situatie, het is lastig voor werkgevers. Want, hoe ga je ermee om? Maar ben ik lastig, of is dit probleem lastig?''
Inmiddels heeft Igmar het probleem aangepakt, maar dat betekent niet dat hij zijn oude passie weer kan gaan oppakken. ''Ik heb maar een paar uurtjes energie, dus werken kan niet direct. Maar alles is beter dan de gevangenis in mijn hoofd.''
''Dus ik ben blij, ik zie wel welke kant het opgaat. Misschien eindig ik ergens op Curaçao, of misschien in Apeldoorn, op Ameland of in Amersfoort.''
''Ik heb geen idee, maar ik heb geen zin meer om me niet te laten zien in deze maatschappij omdat ik die shit nog niet op orde heb, omdat ik nog niet weet hoe ik dat moet doen. Ik heb er anderhalf jaar keihard voor gewerkt en dit is hoe het gaat.''

NET BINNEN

NL31

Noodweer verwacht tijdens Nederland - Tunesië

jun 24, 21:49

Aanstaande donderdagnacht om 01.00 uur speelt Nederland het laatste groepsduel tegen Tunesië. Lokale weerdiensten melden dat er noodweer op komst is in de Amerikaanse speelstad Kansas City. Daardoor k...

Kermis

Kermismedewerker (27) overleden bij arbeidsongeval

jun 24, 19:03

Bij een heftig arbeidsongeval in het Belgische Eupen is een kermisuitbater overleden. De man is door een attractie verpletterd toen hij bezig was met het demonteren. Dat meldt Het Laatste Nieuws nadat...

ChatGPT Image Jun 24, 2026, 05_50_52 PM

Dit is het best verkochte Action product tegen de hitte

jun 24, 17:04

De dagen zijn aangebroken waar we er allemaal mee te maken hebben: nu het kwik ruim boven de 30 graden is geschoten verandert je slaapkamer in een sauna en je woonkamer in een broeikas. Je zet de ram...

Ambulance

Drama in Griekenland: Nederlands meisje dood gevonden

jun 24, 16:26

Een vreselijk drama in Griekenland. Op het eiland Kos is een 18-jarige Nederlandse vrouw levenloos in haar appartement gevonden. Dat meldt De Telegraaf. Volgens De Telegraaf, dat zich baseert op lokal...

Loading