Opvallend moment tijdens uitvaart busbegeleidster Anke (27)

Nieuws
woensdag, 03 juni 2026 om 11:59
Anke
In Dendermonde heeft vanmorgen het hartverscheurende afscheid plaatsgevonden van Anke (27), de busbegeleidster die samen met drie anderen om het leven kwam bij het ongeval in Buggenhout. Hierbij gebeurde er iets opvallends, aldus  de Belgische website HLN.
Het was al duidelijk dat Anke ontzettend geliefd was. Na het ongeval stroomden de steunbetuigingen binnen voor de nabestaanden.
Haar vriend deelde vervolgens hartverscheurend nieuws. Anke had op de bewuste dag eigenlijk niet in het busje horen te zitten. Een andere begeleidster was op ziekteverlof, waardoor Anke voor haar inviel.

Uitvaart

Vanmorgen vond in het Oost-Vlaamse Dendermonde de uitvaart van Anke plaats. Hierbij waren ook de burgemeester van Buggenhout en de provinciegouverneur aanwezig.
Wie ook aanwezig was, was een van de kinderen twee minuten voor het ongeval uit het schoolbusje was gestapt en daardoor mogelijk nog leeft. Het gaat om de 12-jarige Milan.

Opvallend

Volgens de Belgische website Het Laatste Nieuws gebeurde er ook iets opmerkelijks bij de uitvaart. Op een gegeven moment kwam er een busje het terrein oprijden van ‘t Ros Beiaard.
Dat is de onderaannemer die betrokken was bij het dodelijke drama. Aan de klink was een zwart lintje gehangen.
Opvallend is dat zeker, want gisteren sprak een VTM NIEUWS-journaliste met de zaakvoerder van het bedrijf.
Zij besloot hem de vraag voor te leggen waar iedereen een antwoord op wil hebben. 'Hoe kan het dat twee chauffeurs door een gesloten overweg zijn gereden?'
De journaliste wilde ook weten of er de twee keer kinderen in het busje zaten, en waarom er niets is gedaan met klachten die werden ingediend.
Tenslotte wilde de journaliste ook weten hoe de zaakvoerder zich voelt, na het dodelijke ongeval en bij de tweede keer dat een chaffeur door de gesloten slagbomen reed. Het antwoord van de zaakvoerder was kort, hard en kil: ''Geen commentaar.''

'Laatste woorden'

Gisteren werd bekend dat een van de overlevenden, de 14-jarige Ian die zwaargewond raakte en nog steeds op de afdeling intensieve zorg ligt, zich nog kan herinneren wat chauffeur Nourredine zei, vlak voordat het ongeval gebeurde.
Op het moment dat het busje de spoorwegovergang naderde, waren de rode waarschuwingslichten al te zien. De spoorbomen waren al naar beneden.
Volgens de moeder van Ian, die namens haar zoon spreekt, zou de chauffeur de woorden 'ik haal het nog wel' hebben gesproken, waarna hij doorreed.
Bij het tragische ongeval zijn in totaal vier personen om het leven gekomen. Chaffeur Nourredine (49), begeleidster Anke (27), leerling Mohamed (15) en leerling Arthur (12) zijn helaas niet meer onder ons.

NET BINNEN

NAnada

Bondscoach Frankrijk verlaat WK na persoonlijk drama

jun 24, 8:56

De Franse bondscoach Didier Deschamps reist zo snel mogelijk terug naar Frankrijk. Dat bevestigt de bond via officiële kanalen. De voetbaltrainer zal overmorgen dan ook niet op de bank zitten, als Fra...

Eendjes

Jongeren mishandelen eendjes met stokken

jun 23, 22:41

Schokkend nieuws uit het Vlaamse Sint-Niklaas. Daar zijn jongeren een groep eenden en kuikentjes te lijf gegaan met stokken. Dat meldt Het Laatste Nieuws (HLN). Zeker twee kuikentjes hebben deze versc...

Smog

RIVM waarschuwt inwoners van drie provincies

jun 23, 21:23

Het RIVM waarschuwt morgen voor slechte luchtkwaliteit in het midden en het zuiden van ons land, als gevolg van smog door ozon.  Om die reden adviseert het instituut mensen die gevoelig zijn voor smog...

RIVM

Op deze locaties mag je per vandaag niet meer gaan zwemmen

jun 23, 16:12

Met de hoge temperaturen is een beetje verkoeling natuurlijk hartstikke welkom. Maar op sommige locaties mag je absoluut niet zwemmen. Er gelden in totaal waarschuwingen voor 35 locaties, waar de wate...

Loading