Opvallend moment tijdens uitvaart busbegeleidster Anke (27)

Nieuws
woensdag, 03 juni 2026 om 11:59
Anke
In Dendermonde heeft vanmorgen het hartverscheurende afscheid plaatsgevonden van Anke (27), de busbegeleidster die samen met drie anderen om het leven kwam bij het ongeval in Buggenhout. Hierbij gebeurde er iets opvallends, aldus  de Belgische website HLN.
Het was al duidelijk dat Anke ontzettend geliefd was. Na het ongeval stroomden de steunbetuigingen binnen voor de nabestaanden.
Haar vriend deelde vervolgens hartverscheurend nieuws. Anke had op de bewuste dag eigenlijk niet in het busje horen te zitten. Een andere begeleidster was op ziekteverlof, waardoor Anke voor haar inviel.

Uitvaart

Vanmorgen vond in het Oost-Vlaamse Dendermonde de uitvaart van Anke plaats. Hierbij waren ook de burgemeester van Buggenhout en de provinciegouverneur aanwezig.
Wie ook aanwezig was, was een van de kinderen twee minuten voor het ongeval uit het schoolbusje was gestapt en daardoor mogelijk nog leeft. Het gaat om de 12-jarige Milan.

Opvallend

Volgens de Belgische website Het Laatste Nieuws gebeurde er ook iets opmerkelijks bij de uitvaart. Op een gegeven moment kwam er een busje het terrein oprijden van ‘t Ros Beiaard.
Dat is de onderaannemer die betrokken was bij het dodelijke drama. Aan de klink was een zwart lintje gehangen.
Opvallend is dat zeker, want gisteren sprak een VTM NIEUWS-journaliste met de zaakvoerder van het bedrijf.
Zij besloot hem de vraag voor te leggen waar iedereen een antwoord op wil hebben. 'Hoe kan het dat twee chauffeurs door een gesloten overweg zijn gereden?'
De journaliste wilde ook weten of er de twee keer kinderen in het busje zaten, en waarom er niets is gedaan met klachten die werden ingediend.
Tenslotte wilde de journaliste ook weten hoe de zaakvoerder zich voelt, na het dodelijke ongeval en bij de tweede keer dat een chaffeur door de gesloten slagbomen reed. Het antwoord van de zaakvoerder was kort, hard en kil: ''Geen commentaar.''

'Laatste woorden'

Gisteren werd bekend dat een van de overlevenden, de 14-jarige Ian die zwaargewond raakte en nog steeds op de afdeling intensieve zorg ligt, zich nog kan herinneren wat chauffeur Nourredine zei, vlak voordat het ongeval gebeurde.
Op het moment dat het busje de spoorwegovergang naderde, waren de rode waarschuwingslichten al te zien. De spoorbomen waren al naar beneden.
Volgens de moeder van Ian, die namens haar zoon spreekt, zou de chauffeur de woorden 'ik haal het nog wel' hebben gesproken, waarna hij doorreed.
Bij het tragische ongeval zijn in totaal vier personen om het leven gekomen. Chaffeur Nourredine (49), begeleidster Anke (27), leerling Mohamed (15) en leerling Arthur (12) zijn helaas niet meer onder ons.

NET BINNEN

Orajze

De Oranjezomer-kijkers niet te spreken over gast: ''Wegwezen''

jun 15, 15:59

Nicky van der Gijp, de zoon van VI-coryfee René van der Gijp, krijgt bakken met kritiek nadat hij gister bij De Oranjezomer te zien was. Kijkers vragen nu al of Nicky niet meer uitgenodigd kan worden...

Mt

Matthijs de Ligt heeft een nieuwe vriendin en dat is een hele bekende

jun 15, 14:07

Matthijs de Ligt viel door een operatie aan zijn rug af voor het WK in de Verenigde Staten, maar zit zo te zien niet (meer) bij de pakken neer. De verdediger is gespot in het gezelschap van een bloedm...

Skydive

Vliegtuig met skydivers aan boord neergestort

jun 15, 12:12

In de Verenigde Staten is een vliegtuigje met daarin een piloot en 11 skydivers neergestort. Het drama voltrok zich voor de ogen van tientallen familieleden, die stonden te kijken. Dat meldt de NOS op...

Geld1

Zoveel geld krijgen mensen in de bijstand vanaf 1 juli 2026

jun 15, 11:15

Net als de AOW-uitkering, stijgt ook de bijstandsuitkering per 1 juli 2026. Dat is belangrijk nieuws voor iedereen die daar afhankelijk van is. In dit artikel lees je alles over de hoogte van bijstand...

Loading