De KNVB heeft gereageerd op het verdrietige nieuws rond Cody Gakpo en zijn vriendin Noa van der Bij, die vandaag bekendmaakten dat hun zoontje tijdens de zwangerschap is overleden. Ook Brian Brobbey heeft van zich laten horen. Het model en de topvoetballer hadden vorige maand aangekondigd een tweede kind te verwachten. In een hartverscheurend bericht maakte Van der Bij vandaag bekend dat hun zoontje in de buik overleden is.
De twee hadden nog geen naam bedacht voor het jongetje. Nadat ze naar de kerk gingen nadat ze te horen hadden gekregen dat het baby'tje niet meer in leven was, gingen ze daarna naar een speeltuin met hun zoon Samuel.
Daar kwamen ze een kind tegen dat Elijah heette. Gakpo en zijn vriendin zagen het als een teken van God en besloten hun stilgeboren baby naar het kind te vernoemen.
Gakpo blijft bij Oranje
De KNVB heeft inmiddels gereageerd op het verdrietige nieuws. In een verklaring op social media laat de bond weten:
''Allereerst leven we mee met Cody en zijn gezin, Noa en hun zoon Samuël. Dit is een heel verdrietige privésituatie.''
''Uiteraard waren wij hiervan al op de hoogte en probeert de KNVB het gezin te ondersteunen waar dat kan. Cody heeft in samenspraak met zijn vriendin besloten om bij de groep te blijven.''
''We respecteren hun privacy en gaan daarom verder niet op de situatie in, dus ook niet op de manier waarop we er voor hen proberen te zijn.''
''Ook de komende tijd zullen wij hierover geen nadere informatie verstrekken'', zo besluit de bond. ''Als daar al iets over wordt gedeeld, is dat aan het gezin zelf.''
Brian Brobbey reageert
Ook Brian Brobbey heeft van zich laten horen. De Oranje-spits, die tijdens dit WK al drie keer gescoord heeft, zegt:
''Wij wisten het al een paar dagen. We proberen er gewoon voor hem te zijn. Als hij ons nodig heeft, zijn we er voor hem. Als hij ruimte nodig heeft zijn we er ook voor hem. De trainers, de spelers; iedereen probeert er voor hem te zijn nu.''
''Het is natuurlijk fijn dat hij bij ons blijft. Hij is een hele belangrijke speler voor ons. Ik denk dat het heel goed is gelukt om verder te gaan met z’n allen.''
Nigel de Jong
Eerder tijdens het WK kreeg Nigel de Jong, tegenwoordig directeur topvoetbal, helaas ook te maken met een
verdrietig overlijden.
De oud-international kreeg in de Verenigde Staten te horen dat zijn vader Jerry de Jong op slechts 61-jarige leeftijd is heengegaan.
Na overleg met zijn familie besloot De Jong om bij Oranje te blijven en dus niet terug te vliegen naar Nederland.