Carla kijkt op haar rekening en schrikt zich kapot: Al haar geld is weg

Nieuws
door Roland
woensdag, 25 juni 2025 om 10:02
carla
Carla zit in zak en as. Toen ze op haar rekening keek, was al haar spaargeld verdwenen. Tot overmaat van ramp reageerde de bank helemaal nergens op.
In het programma Radar vertelt Carla wat er gebeurd is. Ze is klant bij Bunq en kreeg een SMS'je waarin stond dat ze, wegens beveiliging, haar account moest bevestigen.
In het bericht stond dat Carla verplicht was dit te doen. ''Want anders kon ik niet meer bij mijn account.'' Er stond een link en daar klikte ze op.
Carla denkt dat Bunq haar vraagt om zich te identificeren via een video-opname. Dit doet ze en ze stuurt de video per mail.

Betaalpassen

En dan gebeurt er iets vreemds. Zonder dat ze erom gevraagd heeft, krijgt ze een betaalpas opgestuurd. De volgende dag krijgt ze er nog zes.
Carla besluit contact op te nemen met Bunq. Een medewerker vertelt haar dat ze de pasjes goed moet bewaren, maar dat ze de pasjes ook retour kan sturen. ''Ik had ze dus al klaarliggen. Retour Bunq retour op de enveloppen geschreven.''
''Totdat ik de volgende dag de brievenbus opende. Toen lagen er niet een of twee in. Nee, toen lagen er zeventig pinpasjes.''
''Toen dacht ik: foute boel.''

Geen reactie

Carla besluit weer contact op te nemen met Bunq, maar die zijn niet meer bereikbaar. ''Ik heb 12 mails gestuurd, waar ik geen enkele reactie op heb gekregen.''
Ze belt het noodnummer, maar krijgt geen medewerker te spreken. ''Van het bandje moest ik maar een e-mail sturen. Dan zou ik binnen 24 uur iets horen.''
Carla is in paniek en krijgt nergens een reactie op. Ze besluit naar het hoofdkantoor in Amsterdam te gaan. ''Nou, we hebben daar aangebeld en toen deed een meisje de deur open. Zei ze: 'Nou ja, ik mag niets doen.''
Carla wordt weer doorverwezen, maar krijgt 20 minuten later een e-mail dat alle pasjes geblokkeerd zijn. Ze kan echter ook niet meer inloggen.
Op gegeven moment kan ze dat wel weer. ''En toen zag ik dat er nog maar 32,75 euro op stond. Ja, en toen was ik dus helemaal in paniek.''

Compensatie

Maar wat is er gebeurd dat er ineens 80 betaalpassen werden besteld? Wel, met een paar drukken op de knop kun je een sub-account aanmaken en een pas aanvragen.
Degene die de link naar Carla verstuurde per SMS, kreeg zo dus toegang. Elke betaalpas heeft een limiet van 1.000 euro per dag. En zodoende kon haar hele rekening leeggetrokken worden.
Bunq heeft inmiddels gereageerd en wil 'passende nazorg' bieden. Carla is 58.000 euro kwijt, maar de bank wil een 'groot gedeelte' teruggeven uit coulance. Hieronder de hele video:
Plaats reactie

NET BINNEN

Snor

De Snor draagt opvolger van Albert Verlinde aan

jul 16, 9:33

Het was gisteren toch wel het nieuws van de dag: Albert Verlinde die opstapt bij VI om aan de slag te gaan bij RTL Tonight. Het VI-trio had het totaal niet zien aankomen, zo blijkt uit de reacties van...

technology-2500010_1280

Urgente vermissing: Politie vraagt publiek op hulp

jul 15, 22:38

Belangrijk nieuws! De politie is met spoed op zoek naar de 16-jarige Naomi, die inmiddels al sinds 9 juli wordt vermist vanuit Urmond, een dorp in Limburg. Sinds ze is verdwenen, is er geen enkel teke...

ambulance23

Vrouw omgekomen bij schietpartij in Gouda

jul 15, 21:05

In Gouda heeft vanmiddag een schietpartij plaatsgevonden waarbij een vrouw is overleden. Niet veel later riep een jong kind in paniek tegen de buren: ''Mijn moeder is vermoord!'' De verdachte van het...

Wilfred Genee

Totaal onverwachte breuk bij Vandaag Inside: ''Ik baal hier enorm van''

jul 15, 15:41

Een heftige en vrij onverwachte breuk bij Vandaag Inside. Albert Verlinde, die eigenlijk nog maar net bij VI was aangesloten als vaste vervanger van René van der Gijp op woensdag, zal na de zomer niet...