Enorme kritiek op uitspraken Virgil van Dijk: ''Dit kan je niet maken''

Sport
zaterdag, 12 oktober 2024 om 16:32
dijk12
Virgil van Dijk was gisteren de schlemiel in het duel tegen Hongarije (1-1). De verdediger kon na twee keer geel inrukken, maar vertelde na afloop dat hij bij het team zou blijven om hen te steunen. Daar is hij nu op teruggekomen. 'Big Virg left the building'.

Rood

Het duel tegen de stugge Hongaren werd niet de wedstrijd van Virgil van Dijk. Bij de 1-0 had hij geen idee wat er in zijn rug gebeurde. In de tweede helft krijgt hij binnen drie minuten twee keer geel.
Over die eerste gele kaart valt natuurlijk te twisten. Als aanvoerder mag hij met de scheidsrechter praten en dit deed hij ook nadat er een spijkerharde overtreding werd gemaakt op een Oranjespeler. De arbiter gaf hem daar een gele kaart voor. Niet veel later schoffelde hij een Hongaar onderuit.
Fans gingen behoorlijk los na afloop en vinden dat Oranje een wanprestatie heeft geleverd. Dat kwam ook terug in de beoordelingen. Niemand scoorde hoger dan een zes.

'Steunen'

Opmerkelijk is dat Van Dijk na de wedstijd vertelde dat, hoewel hij geschorst is tegen Duitsland, hij 'gewoon bij de ploeg zou blijven'.
''Ik blijf er natuurlijk gewoon bij. Het gaat erom dat ik persoonlijk goed herstel, maar er ook voor de groep ben'', zo zei hij.
Prachtige woorden van een betrokken aanvoerder. Of toch niet? Vanmorgen meldde de KNVB dat Van Dijk toch maar naar huis is gegaan. De vedette heeft aangegeven dat hij toch graag weg wilde en dat heeft te maken met het 'vele reizen' en het 'grote aantal wedstrijden'.
Dat is natuurlijk begrijpelijk. Wat dat echter niet is, is dat Van Dijk gisteravond voor de camera vertelde dat hij 'sowieso' zou blijven.
Op X is er grote kritiek op Van Dijk, die in de ogen van veel fans dan beter niet had kunnen zeggen dat hij toch zou blijven. Iemand schrijft: ''Aanvoerder-onwaardig.''

NET BINNEN

Explosie

Veiligheidsregio geeft update over explosie Amsterdam

jun 12, 10:22

De Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland heeft zojuist heftig nieuws gedeeld. Er wordt rekening mee gehouden dat er mensen onder puin liggen, als gevolg van de explosie bij een sportschool die vannach...

WK1

Duitse supporter kort voor aftrap WK-openingswedstrijd overleden

jun 12, 9:22

Een tragische gebeurtenis in het Estadio Azteca in Mexico, vlak voor de openingswedstrijd van het WK. Kort voor de aftrap zakte een 80-jarige fan in elkaar zakte bij een van de ingangen. De man, die d...

AMsterdam

Zeker zeven slachtoffers bij ontploffing in Amsterdam

jun 12, 8:02

Bij een enorme explosie bij een flat aan de Osdorper Ban in Amsterdam Nieuw-West zijn ten minste zeven personen gewond geraakt. Een van de slachtoffers is zwaargewond geraakt, zo schrijft Hart van Ned...

WK

WK-kijkers merken iets opvallends op bij openingsceremonie Shakira

jun 11, 22:00

Het WK voetbal is begonnen en zoals standaard het geval is kwam daar een openingsceremonie bij kijken. Niemand minder dan Shakira en Burna Boy lieten het stadion in Mexico Stad genieten van dit muzika...

Loading